SV
Insikter /

Keeparo arbetar med Energimyndighetens arbetsgivarerbjudande

Ladda ner whitepaper
Läs artikel
Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem och ansvarar för frågor om tillförsel och energianvändning i samhället. Myndigheten har idag omkring 450 anställda och står inför en expansiv fas med ett ökat behov av att profilera sig som arbetsgivare. Det handlar om att både rekrytera ny kompetens och aktivt arbeta med att utveckla och behålla nuvarande medarbetare. För att lyckas med detta satsar de på att tydliggöra och paketera sitt arbetsgivarvarumärke.

Keeparo House of Employer Branding har upphandlats som byrå och fått i uppdrag att hjälpa Energimyndigheten utforma sitt employer value proposition (EVP), även kallat arbetsgivarerbjudande. Keeparo och Energimyndigheten kommer under vintern 2022/2023 att skapa ett formulerat arbetsgivarerbjudande som ska hjälpa till att tydliggöra och stärka Energimyndighetens erbjudande som arbetsgivare.

Arbetsgivarerbjudandet kommer också gestaltas i ett koncept som sätter ramarna för Energimyndighetens visuella identitet som arbetsgivare och baseras helt på medarbetarnas röster.

"För att vi ska lyckas vara konkurrenskraftiga samtidigt som vi lyckas med våra uppdrag och mål behöver vi rätt kompetens, rätt förutsättningar för alla medarbetare och rätt förväntningar hos potentiella medarbetare. Att ta hjälp av en trygg part som är vana att fånga det som är avgörande i en sådan process har varit självklart för oss, vi ser förväntansfullt fram emot arbetet", säger Sara Höglin-Ottergren, HR-chef.

Ladda ner whitepaper

Språk

Svenska