SV

Säkra talanger och bygg ert employer brand på en kandidatdriven marknad

Julia Fernlöf, Tina Männik

Titta på webbinarietAnmäl dig
Om webbinariet
Rekryteringsbranschen har genomgått en betydande förändring under en intensiv och kort tidsperiod och många arbetsgivare har nu börjat se konsekvenserna av detta. På grund av det globala omvärldsläget lever vi också i en tid där allt färre vågar byta arbetsgivare, vilket gör att konkurrensen om talangerna blir allt tuffare. Hur lyckas man attrahera framtida medarbetare, fylla vakanta tjänster och samtidigt hålla nuvarande medarbetare stimulerade i osäkra tider?

Detaljer

Datum och tid:

31 januari 2023 9:00

Språk

Engelska

Om

Med över tio år i branschen har Keeparo House of Employer Branding på nära håll följt utvecklingen och utmaningarna inom rekryteringsbranschen över tid. Därför kan vi också konstatera att hela branschen just nu går igenom den största utmaningen genom tiderna. För att förbli relevant och stärka sin position som en attraktiv arbetsgivare krävs idag att man hittar den röda tråden mellan rekryteringsprocesser och det övergripande employer branding-arbetet, finns inte det på plats så kommer det med största sannolikhet att bli väldigt utmanande tider framöver. Genom detta läggs grunden för en kandidatupplevelse i toppklass och ett starkt arbetsgivarvarumärke, där båda delar gynnas av varandra i det långa loppet.

Under detta kostnadsfria webbinar kommer vi att prata mer om detta och:

  • Varför är det viktigt att ha en innehållsstrategi för arbetsgivarkommunikation?
  • Behovet av att skapa en samsyn mellan employer branding och rekryteringsprocessen.
  • De kommande trenderna för 2023. Var, när och hur man kan arbeta med löpande arbetsgivarkommunikation för att hålla sig relevanta och förebygga brist på talang framöver.

Du är varmt välkommen att lyssna kostnadsfria via registreringsformuläret nedan.

Talarna

Julia Fernlöf har många års erfarenhet av digitala marknadsföringsstrategier. Hon har en bred kompetens inom content och arbetar dagligen med marknadsföring på sociala och digitala kanaler. Tina Männik har en gedigen kunskap inom HR-världen med operativt och strategiskt arbete från både kund- och byråperspektiv. Hon har arbetat med employer branding och HR-frågor de senaste 20 åren.