SV

Intern employer branding - extra viktigt under utmanande tider

Tina Männik, Anne Margrethe Mannerfelt

Titta på webbinarietAnmäl dig
Om webbinariet
En av de viktigaste byggstenarna för ett starkt arbetsgivarvarumärke är att ha en tydlig intern förankring. Om ni inte har de nuvarande medarbetarna med på tåget så faller arbetet med employer branding platt.

Detaljer

Datum och tid:

23 mars 2023 9:00

Språk

Svenska

Om

Vi befinner oss i en osäker period där många företag och organisationer tvingas dra i handbromsen. I takt med att omorganisationer, paus för nya rekryteringar och potentiella varselbesked hamnar högre upp på agendan hos organisationer så skapas också ofta en ökad känsla av osäkerhet internt.

I utmanande tider är det naturligt att fokusera på det som ska lösas här och nu och släcka eventuella bränder. Samtidigt ska verksamheten rulla på mot långsiktiga mål och era befintliga medarbetare och deras engagemang behövs för att nå dit. När det blåser osäkra vindar är det interna engagemanget som allra viktigast, och det är där behovet av internt employer branding-arbete kommer till sin fulla rätt.    

Under denna sändning kommer vi att fördjupa oss i vikten av intern employer branding, både under osäkra tider och under mer normala omständigheter. Vi kommer, bland annat, att diskutera:    

  • Varför intern employer branding ökar i värde under osäkra tider.    
  • Nyckeln till att fortsätta behålla kompetens, kompetens som ni inte har råd att förlora.    
  • Vikten av att fortsätta att uppmuntra till utveckling och engagemang hos befintliga medarbetare.    
  • Värdet av öppen kommunikation, tydlighet och inkludering.
  • Ett välförankrat EVP är en förutsättning för den interna samsynen.
  • Employer branding är ständigt pågående och aldrig ett projekt.    

Du är varmt välkommen att lyssna och ladda ner gratis via registreringsformuläret nedan.

Talarna

Tina Männik har en gedigen kunskap inom HR-världen med operativt och strategiskt arbete från både kund- och byråperspektiv. Hon har arbetat med employer branding och HR-frågor de senaste 20 åren. Anne Margrethe Mannerfelt har över 20 års erfarenhet av att stödja och utbilda organisationer inom employer branding. På KSMG ansvarar hon för våra strategiska employer branding-lösningar och arbetar aktivt med att utvärdera och utveckla våra kunder.